Bayer

" src=
​​​​Bayer, sağlık ve beslenme ile ilgili yaşam bilimleri alanlarında uzmanlaşmış küresel bir şirkettir. Ürün ve hizmetleri, insanlığa ve gezegene faydalı olabilmek ve giderek artan ve yaşlanmakta olan küresel nüfusun beraberinde getirdiği büyük zorlukların üstesinden gelmeyi desteklemek üzere tasarlanmıştır. Bayer, sürdürülebilir kalkınmanın izinden gitmeye ve işleriyle olumlu etkiler yaratmaya kendini adamıştır. Grup, aynı zamanda inovasyon ve büyümeyle değer yaratmayı ve kazanma gücünü artırmayı amaçlamaktadır. Bayer markası dünya çapında güven, kalite ve güvenilirliğin timsali olmuştur. 2020 mali yılı itibarıyla 99.000'den fazla çalışana ve 41,4 milyar avroluk satış cirosuna sahip olan Bayer'in Ar-Ge harcaması ise 4,9 milyar avroya ulaşmıştır. 

Bayer, Türkiye'de yaklaşık 70 yıldır faaliyet gösteren uluslararası bir yaşam bilimleri şirketidir. Şirket, Türkiye'ye önemli sağlık ve tarım ürünleri sağlamaktadır. Son birkaç yıl içinde, Türkiye'nin tıbbi ve tarımsal ihtiyaçlarını karşılayan çeşitli inovatif ürünler Bayer tarafından piyasaya sürülmüştür. Bayer İlaç Bölümü, Türkiye ilaç pazarında ilk 5'te yer almaktadır. Bayer kadın sağlığı, kardiyoloji, oftalmoloji, hematoloji, onkoloji ve kardiyopulmoner alanlarında önemli bir oyuncu olmanın yanı sıra radyoloji alanında da güçlü bir konumdadır. Tüketici Sağlığı Bölümü, Türkiye'de OTC pazarında ikinci sırada yer alırken çeşitli kilit segmentlerde de pazar lideridir. Crop Science (Mahsul Bilimi) Bölümü, Türkiye'deki tarım sektörü ve çiftçiler için değer yaratan yenilikçi çözümler sunmaktadır. Türkiye'de Crop Science; sebze tohumları, bioscience ve çevre sağlığı alanlarında faaliyet göstermektedir. 

Bayer dünyasında ilk 20 ülke arasında yer alan Bayer Türkiye, bugün itibarıyla 1.011 çalışana sahiptir ve 2020 yılında Türkiye'de için 373,8 milyon avroluk satış gerçekleştirmiştir. Türkiye, genç ve iyi eğitimli nüfusu ile küresel yetenekler için çekici ve uzun vadeli bir kaynaktır. Türkiye'deki kuruluştan bu yana, Türkiye'de Bayer için 7.000'in üzerinde kişi çalışmıştır. 

Bayer'in Türkiye'deki faaliyetleri pazarlama ve satışla sınırlı değildir. Türkiye, Bayer için önemli bir bölgesel üretim ve geliştirme üssüdür. Crop Science ürünleri için Türkiye'de biri Gebze, Kocaeli'de diğeri ise Bursa, Mustafa Kemal Paşa'da olmak üzere iki üretim tesisi bulunmaktadır. Ayrıca Bayer'in Antalya'da da bir Ar-Ge merkezi bulunmaktadır. 

Bayer Türkiye'nin Sanofi'nin Kırklareli, Lüleburgaz'daki üretim tesisinde Bayer ürünlerinin üretimi için bir ortaklığı bulunmaktadır. Bu ortaklık kapsamında, kardiyoloji ürün portföyünde yer alan önemli bir ilacının üretiminin Türkiye'de gerçekleşmesi adına 2020 yılında büyük bir adım atılmıştır. Proje kapsamında 4.5 milyon avronun üzerinde yatırım gerçekleştirilmesi öngörülmektedir. Bu adım, İlaç Bölümü'nün değer bazlı üretim hacmini üç katına çıkarmaktadır. Türkiye'de kardiyoloji ürünleri arasında, değer bazında da en büyük olan bu yerelleşme projesi ile Bayer, mevcut kardiyovasküler pazarındaki ürünlerin yerelleştirme oranını %40'a yükseltmektedir. 

Bayer “Daha İyi Bir Yaşam için Bilim" misyonuyla yola çıkarak Türkiye'de birçok kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza atmaktadır. Bayer Türkiye, Toplum Gönüllüleri Vakfı iş birliği ile gerçekleştirdiği Bayer Genç Bilim Elçileri projesi ile on yılda 41.000'den fazla çocuğu bilim ile buluşturmuştur. 

Bayer, bu yıl yedincisini düzenlediği Bayer Liseler Arası Bilim Yarışması ile Türkiye'nin dört bir yanından okulların katıldığı yarışma ile 5.000'den fazla öğrencinin projelerini değerlendirmiştir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerinin yanı sıra girişimcilik ekosistemine destek olmayı kendine görev edinen Bayer, G4A Türkiye 2021 projesini de dört yıldır sürdürmektedir. Proje kapsamında Bayer girişimcilik ekosistemine son üç yılda 2,5 milyon Türk lirası değerinde katkı sağlamıştır.