Renault MAİS CEO'su Dr. Berk Çağdaş, Yeni Renault Duster'ı piyasaya sürme planlarını açıklayarak, 2024 yılında Türkiye'de üç SUV'nin yerlileştirilmesine başlanacağının sinyalini verdi. Duster modelinin süregelen başarısına duyduğu güveni ifade eden Çağdaş, Renault'nun kapsamlı bir SUV yelpazesi sunmaya hazır olduğunu vurguladı.
Renault CEO'su Fabrice Cambolive, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında, Renault'nun güçlü ortağı OYAK ile birlikte Türkiye'de 54 yıldır sürdürdüğü varlığına dikkat çekti. İki şirket birlikte 7,5 milyondan fazla araba üretti. Cambolive, Bursa fabrikasını sadece Avrupa'ya değil dünyanın diğer çeşitli ülkelerine de hizmet veren küresel bir ihracat merkezi haline getirme planlarını duyurdu.
Renault Türkiye ayrıca şu öngörüleri paylaştı: “2027 yılına kadar, Renault'nun ürün gamında hibrit ve elektrikli araç satışlarında önemli bir artış kaydedilerek Türkiye pazarının dönüşümünde önemli bir rol oynanacak. Yeni nesil bir hibrit motorun 2025 yılına kadar Türkiye'de yerlileştirilmesi planlanıyor ve yerlileştirilen her yeni modelde hibrit motor seçeneği yer alıyor. Tahminler 2027 yılına kadar, Türkiye'deki elektrikli araç satışlarının Renault'nun toplam satışlarının üçte birini oluşturacağını gösteriyor."
Bu iddialı hedefler doğrultusunda Renault, Türkiye'deki Ar-Ge faaliyetlerini önemli ölçüde genişletiyor. 2025 yılında Bursa'daki Ar-Ge merkezindeki mühendis sayısı ikiye katlanarak 500'e ulaşacak ve yerli mühendislik yetkinliğinin geliştirilmesine katkı sağlanacak.
Renault Grubu, OYAK ile yürüttüğü 2027 stratejisi kapsamında 400 milyon Avro'nun üzerinde yatırım yaparak, Türkiye'nin potansiyeline duyduğu güveni ve markanın uluslararası sahnedeki kilit rolünü vurgulayacak. Renault'nun Türkiye'deki kapsamlı stratejisi, pazar liderliğini sağlamlaştırmayı ve küresel konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.