Toyota

Toyota Logosu
​​​​Dünyanın en büyük otomotiv üreticilerinden biri olan Japonya merkezli Toyota Motor Corporation, iştirakleri ile birlikte kompakt araçlardan kamyonlara kadar çok geniş bir yelpazede araç üretimi gerçekleştirmektedir. 2018 yılında, Toyota ve Lexus markası, Daihatsu ve Hino ile birlikte toplam 10,59 milyon adet perakende araç satışı gerçekleştirmiştir. Toyota’nın çok sayıdaki iştiraki ve yan kuruluşlarının yanı sıra, toplam 29 ülke ve noktada, Lexus ve Toyota marka araç ve parça üreten 66 adet kuruluşu bulunmaktadır. Toyota dünya çapında konsolide olarak yaklaşık 365.000 kişiyi istihdam etmekte ve araçlarını 170’ten fazla ülke ve noktada satışa sunmaktadır.

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. (Toyota Türkiye), Toyota’nın Avrupa’da yerleşik araç üretim merkezlerinden biridir. Sakarya ilinde faaliyet gösteren Toyota Türkiye, C-HR ve Corolla modelinin üretimini gerçekleştirmektedir. Toyota Türkiye, 2002 yılından bu yana 37 milyar ABD doları tutarında ihracat gerçekleştirmiştir. Toyota Türkiye, kümülatif olarak toplamda 2 milyon adetten fazla araç üretmiş olup üretiminin %90’dan fazlasını yaklaşık 150 ülkeye ihraç etmektedir. Bu ülkeler arasında Batı ve Doğu Avrupa’nın yanı sıra, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya ve ABD dâhil olmak üzere Kuzey Amerika ülkeleri de bulunmaktadır. Bugün sahip olduğu yıllık 280.000 adetlik üretim kapasitesiyle Toyota’nın Avrupa’daki en büyük üretim tesisi olan Toyota Türkiye, aynı zamanda Türkiye’nin en büyük otomotiv üretici ve ihracatçılarından biri konumundadır.

Türkiye, coğrafi konumunun yanı sıra genç, disiplinli ve nitelikli iş gücü ile Toyota yatırımları için “ideal ülke” konumundadır. Türkiye’ye yatırım yapmış olmaktan memnuniyet duyan Toyota, yüksek kaliteli araçlar üretmeye ve ihraç etmeye devam edecektir. Şirketin üretimi ve çalışan sayısı, artan yatırımlar doğrultusunda yükselmiştir. Kuruluşundan bu yana yaptığı yatırımların toplam bedeli 2,27 milyar ABD dolarına ulaşan Toyota Türkiye’nin 5.500’nin üzerinde çalışanı bulunmaktadır. Çalışanların %10’u Japonca, ofis çalışanlarının büyük bir çoğunluğu ise İngilizce bilmektedir.

Toyota Türkiye Başkanı ve CEO’su Toshihiko Kudo: “Hedeflerimizi, yüksek kaliteli araçlar üreterek ve ihraç ederek gerçekleştirmeyi başardık. Önümüzde, “Türk halkına katkıda bulunmak” olarak tanımladığımız misyonumuzu gerçekleştirmek için verimli yıllar uzanıyor. Başta çalışanlarımız ve tedarikçilerimiz olmak üzere, başarımızda katkısı bulunan herkese teşekkür ederim. Toyota Türkiye, üretim ve ihracat faaliyetleri, yatırımları ve yarattığı istihdam olanakları ile Türkiye’ye katkıda bulunmaktan memnuniyet duymaktadır.” 

Toyota çevre, küresel ekonomi, kamu ve paydaşları ile yürütülen uyumlu ilişkilerin uzun vadede istikrarlı büyümeye götüren anahtar olduğuna inanmaktadır. Bu sebeple Toyota, daha çevre dostu, daha güvenli ve kullanımı daha keyifli otomobiller üretmek üzere yeni nesil teknolojilere yatırım yapmaktadır.