Coca-Cola İçecek (CCI), satış hacmine göre Coca-Cola'nın dünya genelindeki 5. büyük şişeleyici şirketidir. CCI'nin temel faaliyeti, The Coca-Cola Company markalı gazlı ve gazsız içeceklerin üretimini, satışını ve dağıtımını gerçekleştirmektir. Şirket, Türkiye, Pakistan, Kazakistan, Azerbaycan, Kırgızistan, Türkmenistan, Ürdün, Irak, Suriye ve Tacikistan’da 10.000’e yakın çalışanı ile faaliyet göstermektedir.
CCI, toplam 25 fabrikası ile 380 milyonu aşkın tüketici kitlesine çeşitli içecekler sunmaktadır. Ürün portföyünde gazlı içeceklerin yanı sıra, meyve suyu, su, sporcu ve enerji içecekleri ve buzlu çay da bulunmaktadır. CCI, kişi başına tüketimin düşük olduğu, GSYİH’si giderek yükselen ve nüfusu artarak büyüyen pazarlarda faaliyet göstermektedir.
2005 yılı sonlarında Efes Yatırım’ın satın alınmasının ardından CCI yalnızca Türkiye’de faaliyet gösteren bir şişeleme şirketi olmaktan çıkıp, bölgesel bir içecek üreticisi kimliği kazanmıştır. Bir yandan coğrafi erişim alanını ve yatırımlarını genişletirken, diğer yandan da kesintisiz bir büyüme kaydetmiştir. CCI, toplam satış hacminin yarısını oluşturan ve halen CCI'nin en büyük pazarı olan Türkiye'de son 10 yılda 1 milyar ABD doları yatırım yaparak bu büyümeyi desteklemiştir.
Elde edilen başarılı sonuçlar, CCI’nin 2025 yılı vizyonu doğrultusunda operasyonel mükemmellik, ticari liderlik ve sürdürülebilirlik alanlarına verdiği önem ve bugüne kadar yaptığı yatırımlarla doğrudan bağlantılıdır.
CCI'nin Borsa İstanbul'da (BIST) halka arzı 2006 yılının Mayıs ayında başarıyla tamamlanmıştır. Halka arz, yerli ve yabancı yatırımcılardan büyük ilgi görmüş, beklenenin on bir katı talep gelmiştir.
Bugün CCI on farklı ülkede faaliyet göstermekte ve sürdürülebilir iş modeliyle bölgesine öncülük etmektedir. Şirket iş süreçlerinin her aşamasında üretkenliğe, yenilikçiliğe ve sürekli gelişime bağlı olarak faaliyetine devam etmektedir. 2007 yılında Türkiye’de Küresel Raporlama Girişimi (GRI) onaylı Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Raporu yayınlayan ilk şirket olan CCI, oluşturduğu sosyal, çevresel ve ekonomik etkileri şeffaf ve kapsamlı bir biçimde paylaşmaktadır. CCI 2013 yılı raporunu en güncel GRI G4 standartlarına uygun olarak yayınlamış ve BM Küresel İlkeler Sözleşmesi tarafından açıklanan Global Compact 100 endeksine Türkiye’den ve Coca-Cola sisteminden giren ilk ve tek şirket olmuştur. CCI'nin faaliyet gösterdiği ülkelerdeki gençler arasında aktif sağlıklı yaşam alışkanlıklarının geliştirilmesini amaçlayan "3.2.1 Başla!" sosyal sorumluluk programı, şu ana kadar 115.000 gence ulaşmıştır.
CCI aynı zamanda Türkiye'deki tarımsal üreticilerin en önemli müşterilerinden biridir. Şirket ürünlerinde hammadde olarak kullandığı meyve ve şeker gibi tarımsal ürünleri satın alarak çiftçiler için gelir sağlamaktadır.
CCI tarım sektöründe 685 milyon TL, perakende sektöründe ise 2,5 milyar TL katma değer yaratmaktadır.
CCI ayrıca, farklı sektörlerdeki işletmelerin gelişimine de yardımcı olmaktadır. Şirket, soğutucu sektörünün en büyük müşterilerinden biri olup bu sektörün gelişiminde çok önemli bir rol üstlenmektedir.
Yıllık 7 milyar TL toplam ciro ve 1,2 milyar kasa satış adedi ile Coca-Cola İçecek, en kaliteli ürünleri sunarak yüz milyonlarca tüketicisinin hayatına mutluluk katmaya devam etmektedir.