2011 yılında Almanya’nın başkenti Berlin’de kurulan Delivery Hero, çevrimiçi yemek siparişi alanında dünya lideri konumdadır. 33 ülkede operasyonları bulunan şirket, iş ortağı 271.000 restoranla, toplam 17 milyon kullanıcıya hizmet sağlamaktadır. Delivery Hero’nun 2016 yılının ilk üç çeyreğinde aldığı sipariş sayısı 127 milyona ulaşmıştır.
Delivery Hero Kurucusu ve CEO’su Niklas Östberg, on yıldan uzun süredir internet alanında faaliyet göstermektedir. Bugün çevrimiçi yemek siparişi sektörüne odaklanan Östberg, Delivery Hero’yu beş yıldan kısa sürede lider konuma taşıyan geniş bir ekibi yönetmektedir. Berlin’deki merkez ofisinde 1.000 kişinin çalıştığı şirket, dünya genelinde 3.000’den fazla kişiye istihdam sağlamaktadır.
Delivery Hero, kullanıcılarının diledikleri yemeğe en kolay şekilde ulaşabilmesini mümkün kılmayı hedeflerken, müşterilerine tercih çeşitliliği, kolaylık, güvenilirlik ve kalite gibi temel faydalar sunmaktadır. Yeme-içme sektörünü dönüştürme misyonuyla hareket eden şirket aynı misyonu özümseyen yatırımcılardan bugüne kadar 1 milyar ABD dolarının üzerinde yatırım almıştır.
Delivery Hero, 20’den fazla başarılı markayı bir araya getiren bir çatı şirketidir. Türkiye’de e-ticaret sektörünün şekillenmesi ve gelişmesinde öncü rol üstlenen, yemek siparişi alanında dünyadaki ilk operasyonlardan biri olan Yemeksepeti de bu markalardan biri konumundadır.
Delivery Hero, 589 milyon ABD doları değer biçilen Yemeksepeti hisselerinin tamamını 2015 yılında bünyesine katmıştır. Bu satın alma, yapılan rekor yatırım ile o dönemde Türkiye tarihinin en büyük internet yatırımı olarak dikkat çekmiş ve Yemeksepeti, Delivery Hero operasyonuna entegre olmuştur. Marka kimliğini korumasına izin verilen Yemeksepeti, bugün sektördeki on beşinci yılında halen %70’ler seviyesinde büyüme oranları yakalamaktadır. Yemeksepeti 6 milyondan fazla kullanıcıya hizmet vermekte ve 13.000 olan mevcut restoran sayısını sürekli olarak artırmaktadır.
Delivery Hero’nun Yemeksepeti’ne yatırım yapma kararında, Yemeksepeti’nin Türkiye ve bölge ülkelerde yakaladığı başarılı performansı, operasyonel yetkinliği, sadık kullanıcı altyapısı ve yenilikçi iş modeli gibi unsurlar etkili olmuştur. Tüm bunlara ek olarak, Türkiye’nin teknolojiyle iç içe yaşayan, inovasyonlara adapte olma konusunda hızlı davranan genç nüfusu ve büyüme potansiyeline sahip pazarı gibi cazip dinamikler de Delivery Hero’nun kararında öne çıkmıştır.
Delivery Hero CEO’su Niklas Östberg, Yemeksepeti’nin başarı hikâyelerindeki rolüyle ilgili olarak, “Delivery Hero olarak bu sektördeki birçok şirketi derinlemesine analiz ediyoruz. Şimdiye kadar Yemeksepeti’nin gösterdiği performans kriterlerine yaklaşabilen bir örnekle daha karşılaşmadık. 15. yılında bile etkileyici büyüme oranlarını tutarlı bir şekilde gerçekleştirmesi, bize yaptığımız işte motivasyon ve ilham veriyor. İş modelinin başarısını Türkiye ve bölgede kanıtlamış olan Yemeksepeti, gerçekten çok sıra dışı bir şirket. İnovatif iş anlayışına sahip dinamik ekibi ve yöneticilerin girişimcilik alanındaki dehası, Delivery Hero’nun başarı hikâyesinde Yemeksepeti’ni yeri doldurulamaz bir role taşıyor” şeklinde konuşmuştur.
Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın’ın konu hakkındaki değerlendirmesi ise, “Bizler insanlara, ‘Yemeksepeti yokken ne yapıyorduk?’ dedirten bir iş modeli kurmayı başardık. 15. yılımızda ise bu başarıyı eşsiz bir satın alma ile adeta taçlandırdık. Önceki yıllarda yerli ve yabancı birçok farklı yatırımcıdan teklifler almıştık; ancak hep doğru zamanı ve doğru ortağı bekledik. Nihayetinde küresel hedefleri, iş yapış tarzı ve kurumsal kültürü bizimle örtüşen bir iş ortağı olduğuna inandığımız Delivery Hero ile yolumuza devam etme kararı aldık. Bugün sektördeki deneyimimizi, teknik bilgi ve bize özgü yenilikçi iş yaklaşımımızı, Delivery Hero ile birlikte daha geniş coğrafyalara yayabiliyoruz. Bu başarı bize gurur veriyor,” şeklinde olmuştur.