Türkiye, Avrupa, Asya ve Afrika'nın kesiştiği noktada küresel pazarlara erişim sağlayan konumuyla büyük pazarlar için etkin ve uygun maliyetli bir merkez konumundadır.
-
Büyük pazarlara yakınlık
Türkiye, 4 saatlik uçuş mesafesinde Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi ile Orta Asya'yı kapsayan toplam 1,3 milyarlık bir nüfusa ve 28 trilyon ABD doları değerinde bir pazara kolay erişim sunmaktadır..
-
Önemli pazarlara aynı gün erişim
Türkiye'nin stratejik konumu, Tokyo'dan New York'a kadar 16 farklı saat dilimindeki pazarlara kolay ve aynı gün erişim olanağı sunmaktadır.
Türk Hava Yolları, 121 ülkede 342 noktaya uçuş gerçekleştirmektedir.
- Küresel şirketler için bir üs
Küresel şirketler giderek üretim, ihracat ve yönetim için merkez olarak Türkiye'yi tercih etmektedir.
Türkiye’deki üretiminin %85’ten fazlasını ihraç etmektedir.
Türkiye’deki üretiminin %87’sini ihraç etmektedir.
Türkiye’yi Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi için üretim üssü olarak kullanmaktadır.
Dünya çapındaki en büyük üretim tesisi Türkiye’de yer almaktadır.
Türkiye aynı zamanda çok uluslu şirketlerin yönetim merkezi olarak da rol oynamaktadır.
89 ülke
22 ülke
80 ülke
66 ülke
30 ülke
14 ülke
70 ülke